Stroomlijner Natalie: “Het is een heel menselijke plek om te werken”

Stroomlijner Natalie: “Het is een heel menselijke plek om te werken”

Natalie is sinds eind vorig jaar teamcoach bij De Stroomlijn in Hasselt. Ze is nog niet lang aan de slag, maar heeft een duidelijke missie: “Ik wil er mee voor zorgen dat onze klantenadviseurs kunnen groeien en het beste uit zichzelf halen.” Voor Natalie was een betere work-lifebalance een belangrijke reden om voor De Stroomlijn, de klantendienst van Fluvius, Farys en De Watergroep, te kiezen.

De ervaring van Natalie situeert zich vooral in de toerismesector. “Ik ben als reisleider begonnen bij Thomas Cook, wat later kwam ik terecht in hun contactcenter als teammanager. Na het faillissement van Thomas Cook heb ik even bij TUI gewerkt als agent in het contactcenter en daarna was ik een tijdlang teammanager in de Ikea-winkel in Hasselt. Ik wou echter graag weer werken in customer contact, vandaar dat ik bij De Stroomlijn terechtkwam.”

Natalies job in een notendop

“Voor mij is het als teamcoach de taak om mensen te laten groeien. Een teamcoach is in eerste instantie het aanspreekpunt voor het eigen team. Daarnaast zijn we ook afwisselend het klankbord voor de hele vloer tijdens de calls zelf. Ook verbeteren teamcoaches via projecten de werking van De Stroomlijn in zijn geheel. We vragen regelmatig input aan de Stroomlijners over de manier van werken.”

Eén-op-éénopvolging

Natalie apprecieert het enorm dat je bij De Stroomlijn de kans krijgt om rustig op je eigen tempo bij te leren via trainingen en coachings. Zo krijg je voldoende zelfvertrouwen om de klanten van Fluvius, Farys en De Watergroep te adviseren en te helpen. “De trainingen beginnen gezamenlijk per skill die je moet verwerven. Als er een groep extra tijd nodig heeft, dan wordt die ook gegeven. Daarnaast zijn er coachings, iedereen wordt wekelijks opgevolgd in het begin. Die een-op-een opvolging is heel belangrijk.”

Menselijke werkplek

Ook na de opleidingsperiode word je niet aan je lot overgelaten. “Iedereen is aanspreekbaar: zowel de teamcoaches als de collega’s onderling. Er wordt tijd genomen voor jou als individu. Het is een hele menselijke plek om te werken.”

Goede work-lifebalance

“Bij De Stroomlijn heb ik mijn work-lifebalance teruggevonden. Het geeft veel rust als je naast je werk tijd heb om dingen te doen. Wat niet overal het geval is tegenwoordig! Ook vind ik het heerlijk dat ik met de fiets kan komen werken. Ik heb heel bewust een job in de buurt gezocht en gebruik mijn auto zo goed als niet meer.”

Tot slot, hoe zou Natalie De Stroomlijn als werkgever omschrijven? “Heel menselijk, open en flexibel.”

Wil je ook Stroomlijner worden? Er zijn vestigingen in Hasselt, Mechelen, Gent en Ieper.

Bekijk hier alle vacatures


Bekijk alle nieuwsberichten