Over De Stroomlijn

De Stroomlijn is het customer contactcenter van Fluvius, Farys en De Watergroep. Allemaal dienstverlenende nutsbedrijven die je een stabiele werkomgeving verzekeren. Als klantenadviseur verzorg je hun klantencommunicatie, bijvoorbeeld rond aansluitingen, storingen, facturen, meterstanden, premies, … Heel afwisselend dus. 

Er zijn vijf vestigingen: in Mechelen, Gent, Ieper, Hasselt en Antwerpen. De zesde vestiging? Die is bij jou thuis, want uiteraard kun je in overleg ook van thuis uit werken. In totaal zijn er ruim 350 Stroomlijners actief.

Ook is De Stroomlijn het eerste aanspreekpunt voor IT-support bij de medewerkers van Fluvius. Zij kunnen voor ondersteuning terecht bij onze helpdesk bij problemen met software, hardware of netwerkconnecties.

Wie is wie bij De Stroomlijn?

De algemeen directeur van De Stroomlijn is Luc Van Ammel. Hij wordt het liefst gewoon als ‘Luc’ aangesproken. Ook zal je hem zelden in een pak aantreffen. Luc maakt altijd kennis met nieuwe medewerkers tijdens hun eerste week en ook daarna komt hij geregeld langs op de vloer. “Voor mij zijn de Stroomlijners familie geworden”, aldus Luc.

Patrick Put is de HR-manager. Hij is al 13 jaar de stuwende kracht achter de hr-afdeling. “Onze sterkte als De Stroomlijn? Je krijgt als medewerker permanent een opleidingstraject volgens jouw voorkennis en capaciteiten. Zo helpen we je om het beste uit jezelf te halen”



Hoe maakt De Stroomlijn 
voor jou het verschil? 

  •  Je moet niks verkopen zoals vaak in andere callcenters
  •  Het is puur service verlenen en helpen
  •  Zeer beperkt weekendwerk 
  •  Flexibel in aantal uren: voltijds is niet verplicht 
  •  Mooi loonpakket met allerlei voordelen 
  •  Heel stabiele werkomgeving met werkzekerheid 
  •  Opleiding en begeleiding op maat: wat jij kunt en wilt kunnen is het vertrekpunt 
  •  Je kunt zijn wie je bent 

Ook een Stroomlijner worden?


Dit is het DNA van een Stroomlijner

Wat typeert een Stroomlijner? Dat kunnen we samenvatten in 4 kernwoorden:

  1. Harde werkers: je wilt onze klanten de beste service geven en dat kan enkel en alleen als iedereen in het team het beste van zichzelf geeft. Als teken van vertrouwen krijg je na je opleidingsperiode meteen je vast contract.
  2. Veel groeimogelijkheden: als Stroomlijner krijg je permanente begeleiding om te blijven groeien in jouw rol als klantenadviseur.
  3. Inclusief: je kunt bij De Stroomlijn zijn wie je bent: jong of oud, autochtoon of allochtoon, hetero of lgbtq+, …
  4. Open-minded: bij ons maakt het niet uit of je in pak, jurk, jogging of short komt werken, zolang je je maar goed in je vel voelt.

Wat is een Stroomlijner volgens jouw toekomstige collega’s?

“Als klantenadviseur moet je een sociaal persoon zijn die graag babbelt. Als IT’er mag je gerust wat introverter zijn.”

Robin, IT-medewerker

“Iemand die graag mensen verderhelpt, dat is de essentie van wat wij doen. Het is belangrijk dat je dit op een vriendelijke en correcte manier doet.”

Derek, klantenadviseur

“Een Stroomlijner is iemand met een goed humeur en veel empathie. Je haalt echt voldoening uit het helpen van mensen. En je bijt door als het moet. Het maakt niet uit hoe oud of jong je bent, wat je geaardheid is, en of je al dan niet een neuspiercing of hoofddoek draagt. Diversiteit is bij ons heel normaal.”

Luc Van Ammel, Algemeen Directeur

“Een Stroomlijner is iemand die een uitdaging niet uit de weg gaat.”

Miguel, team coach