Stroomlijner Lynn: “Een complimentje krijgen van een klant doet deugd”

Stroomlijner Lynn: “Een complimentje krijgen van een klant doet deugd”

Lynn is al klantenadviseur bij De Stroomlijn sinds 2017. Als klantenadviseur verzorg je de klantencommunicatie van Fluvius, Farys en De Watergroep, bijvoorbeeld rond aansluitingen, storingen, facturen, meterstanden, premies, … kortom heel gevarieerd. Mensen helpen is dus wat de Stroomlijners doen en dat is net wat Lynn zo boeiend vindt aan haar job. Het geeft haar veel voldoening als de klanten tevreden zijn.

“Ik kom eigenlijk uit een compleet andere sector. Voor ik bij De Stroomlijn startte, was ik keukenmedewerker in het ziekenhuis. Omwille van rugklachten ben ik daar moeten stoppen. Bij De Stroomlijn is het fysieke aspect geen probleem meer. We hebben bijvoorbeeld nieuwe hogere bureaus die goed zijn voor mijn rug en je kan gerust eens rondwandelen.”

Permanente opleiding

Starten in een compleet nieuwe sector en met een heel ander soort job - klanten adviseren - is uiteraard een grote overgang. Hoe verliep de start van Lynn bij De Stroomlijn? “Je eerste week hier krijg je fulltime opleiding van ervaren mensen. Je leert dus snel. En ook nu na al die jaren volg ik nog regelmatig opleidingen. Er is ook altijd iemand als je vragen hebt, je krijgt de ondersteuning die je nodig hebt.”

Dankbaarheid van de klanten

Bij De Stroomlijn werk je niet in een klassiek contactcenter waar je vooral beoordeeld wordt op wat je verkoopt. Een goede service en klantentevredenheid, daar draait het om. Lynn vindt dat een troef en dat motiveert haar. “Ik haal er energie uit als ik klanten heb kunnen verder helpen. Vorige week had ik een meneer aan de lijn die zei dat ik hem supergoed geholpen had. Regelmatig krijg ik de scores van de klanten door van mijn coach en dan zie ik ook mooie commentaren staan. Een complimentje krijgen van een klant doet deugd.”

Flexibele werkgever

Naast je job heb je natuurlijk ook nog een privéleven. Bij De Stroomlijn kun je die twee perfect laten samengaan. Lynn is positief over de mogelijkheden die De Stroomlijn op dat vlak biedt. “Ik werkte eerst voltijds, maar dat was te zwaar voor mij. Ik heb dan voorgesteld om 36 uur te werken en dat was geen probleem. Ze zijn hier echt flexibel. Als ik een afspraak heb bij de dokter is er daar ruimte voor. Dat is niet bij alle werkgevers zo.”

Afwisseling

Klantenadviseur is op verschillende vlakken een afwisselende job, ook voor je werkplek. Bij De Stroomlijn is thuiswerk helemaal ingeburgerd. Lynn werkt bijvoorbeeld drie dagen thuis en twee dagen op kantoor. Ook inhoudelijk is er de nodige afwisseling. “Naast klantenadvies doe ik af en toe mailverwerking: om de twee weken twee uurtjes. Die afwisseling heb ik nodig en bij De Stroomlijn vind ik die terug.”

Wil je ook Stroomlijner worden? Er zijn vestigingen in Ieper, Gent, Mechelen en Hasselt.

Bekijk hier alle vacatures


Bekijk alle nieuwsberichten