Stroomlijner in the picture: Maarten Van Megroot

Stroomlijner in the picture: Maarten Van Megroot

Maarten Van Megroot
Operations Manager ICT Service Desk Fluvius

  • Bij De Stroomlijn sinds 2007
  • Sinds 2013 verantwoordelijk voor de ICT Service Desk Fluvius
  • Tevens als Data Protection Officer verantwoordelijk voor de implementatie van de AVG / GDPR bij De Stroomlijn.

De kwaliteit van onze processen leunt sterk op de kwaliteit van de IT-systemen. Daarom zijn we blij dat we ICT-teams hebben die altijd the extra mile gaan om de betrouwbaarheid te verzekeren. Maar onze specialisten doen zoveel meer om de kwaliteit op hoog niveau te houden. Maarten Van Megroot, Operations Manager ICT Service Desk Fluvius, deelt graag een paar recente acties van zijn team.

Maarten, hoeveel Stroomlijners zorgen er in jouw team voor een betrouwbare en performante IT-ondersteuning?

Onze ICT Service Desk garandeert de dagelijkse ondersteuning aan Fluvius-medewerkers op hun professionele locaties en aan de onderaannemers. Dat gaat van het oplossen van incidenten tot de dienstverlening voor software-installaties en gebruiksbeheer. We doen dat met een team van 29.

Het samengaan van Eandis en Infrax in Fluvius heeft uiteraard ook op ICT-vlak een grote impact gehad.

Klopt. We hebben bijvoorbeeld onlangs voor de techniekers van Fluvius in Limburg de overgang verzorgd naar het algemene Fluvius-platform. Sinds 1 juni werken de voormalige Infrax-medewerkers met dit platform. Hiervoor moesten we hun mobiele PC’s aanpassen. Dat betekent andere software, nieuwe koppelingen met het platform en uiteraard een opleiding om er snel mee aan de slag te kunnen. Gedurende een halve dag kregen de technici een training en konden ze met hun nieuwe werktool werken. In totaal ging het om de mobiele devices voor 150 techniekers. Dat moest allemaal op korte termijn gebeuren en daar zijn we in geslaagd.

ICT is het hart van onze dagelijkse werking én samenwerking. Hoe doen jullie dat?

Een goed voorbeeld is het project rond de nieuwe FAQ-scripts. Daar zie je dat samenwerking tussen de diverse afdelingen het verschil maakt voor de kwaliteit. Het doel van goede FAQ-scripts is dat de collega’s snel het juiste antwoord kunnen geven op elke klantenvraag. Daarom hebben we samen met Kennisbeheer Fluvius, ons team en het IT-team de scripts geoptimaliseerd. Als je weet dat er jaarlijks 2,4 miljoen vragen worden gesteld, dan snap je dat niet elk antwoord altijd meteen paraat is. Hoe meer er eerstelijns kan worden opgelost, hoe beter voor de klant en voor Fluvius uiteraard. We zien aan de resultaten dat de nieuwe scripts hun werk doen. De vragen worden beter en sneller beantwoord. Slechts een heel klein deel, minder dan 0,2%, moet verder worden opgevolgd.

Ken je ICT-ers die perfect zouden passen in het team van Maarten?

Op onze vacaturepagina staan regelmatig nieuwe jobs. Bedankt om destroomlijn.be/solliciteren te delen!

 


Bekijk alle nieuwsberichten