“Ik kreeg hier meteen een warm gevoel, het is duidelijk dat ze kijken naar jou als mens.”
Stroomlijner Diego zit duidelijk goed in zijn vel bij De Stroomlijn. Hij vertelt waarom de klantendienst van Fluvius, FARYS en De Watergroep anders is dan die van klassieke callcenters.
“Ik ben veel zelfzekerder geworden”
In november 2019 startte Diego als klantenadviseur bij De Stroomlijn in Mechelen. Na ongeveer twee jaar vroegen ze of hij geen teamleader wou worden. “Ik vond dat wel een eer. Ik heb er even over getwijfeld omdat ik nog maar twee jaar in dienst was en dus nog vrij nieuw was. Uiteindelijk ben ik ervoor gegaan en ik heb er nog geen spijt van gehad. Ik doe het graag, er is heel veel variatie in mijn job.”
“Het was mijn eerste job. Ik had journalistiek gestudeerd en ik kon beginnen bij een productiehuis als freelancer, maar daar was te veel werkonzekerheid en ik kon er niet van leven. Ik wou wel iets doen waar ik communicatie-skills nodig had. Vandaar dat De Stroomlijn me aansprak. Ik kreeg hier meteen een warm gevoel, het is duidelijk dat ze kijken naar jou als mens. Ik had ook gesolliciteerd bij een ander callcenter en daar lag de focus op verkopen en targets halen. Dat vond ik veel minder menselijk. Hier zijn je resultaten ook belangrijk, maar primeert de klantentevredenheid. Een cruciaal verschil. En als je je slecht voelt, is er ruimte om te ventileren.”
Mensen beter maken
“Als teamleader is het mijn taak om mensen op te volgen en beter te maken. Ik haal daar veel voldoening uit. Dat kan bijvoorbeeld door gesprekken te beluisteren: wat was goed en wat kon beter? Je skills worden permanent verbeterd via opleidingen en coaching. Je krijgt hier echt kansen. Ze herkennen potentieel in mensen en benutten dat. Ik ben daardoor zelf ook zelfzekerder geworden de afgelopen jaren. Ik ben erachter gekomen dat ik best wel veel kan.”
Je hart kunnen luchten
“Naast het coachen van mensen, doe ik ook de planning. Er moeten altijd voldoende mensen aanwezig zijn op de vloer. En de rest van mijn tijd hou ik me bezig met issues oplossen en misschien wel het allerbelangrijkste: tijd maken voor mensen om eens echt te praten zodat ze indien nodig hun hart kunnen luchten.”
Iedereen kent iedereen
“Bij De Stroomlijn voel je dat je niet zomaar een nummer bent. Er wordt tijd voor je gemaakt. Onze CEO kent alle collega’s persoonlijk bij voornaam en maakt altijd tijd voor een babbeltje. Iedereen kent iedereen en komt goed overeen. De Stroomlijn is echt een bedrijf dat bezig is met zijn mensen en je kansen geeft om beter te worden. Ik denk dat dat vandaag de dag heel belangrijk is.”
Wil je ook Stroomlijner worden? Bekijk hier alle vacatures
Bekijk alle nieuwsberichten