Stroomlijner Danny: “Ik switchte na 30 jaar bij de bank naar een job bij De Stroomlijn”

Stroomlijner Danny: “Ik switchte na 30 jaar bij de bank naar een job bij De Stroomlijn”

Na 30 jaar in de financiële sector maakte Danny Huyghebaert de overstap naar De Stroomlijn, de klantendienst van Fluvius, Farys en De Watergroep. Ondertussen werkt hij al een dikke drie jaar op de Ieperse vestiging.

“Ik heb eerst 15 jaar als IT’er gewerkt in de financiële sector, daarna kwam ik terecht in de backoffice van binnenlandse betalingen. Daar had ik veel telefonisch contact met klanten en kantoren. Door een reorganisatie van ING ongeveer 5 jaar geleden moest iedereen terug solliciteren voor zijn eigen job. Veel 50-plussers, waaronder ikzelf, zijn er dan van tussen gevallen. 

Ik ben toen op zoek gegaan naar iets nieuws. Ik heb twee jaar gewerkt als meteropnemer bij Fluvius, maar het ging om een tijdelijk contract dat niet kon verlengd worden. Daarna ben ik bij De Stroomlijn terechtgekomen als klantenadviseur. Dat lag in het verlengde van wat ik al deed. Ik was al vertrouwd met de materie door mijn job als meteropnemer en ik had ervaring met telefoneren van mijn tijd bij de bank. De eerste opleiding ging over meteropname, dat kende ik uiteraard van a tot z. Daarna kwamen er opleidingen over zaken waar ik nog niet mee vertrouwd was.”

Goede ondersteuning

“Je wordt hier heel goed voorbereid op je calls door regelmatige opleidingen en persoonlijke opvolging. Ik had als 50-plusser meer tijd nodig en die kreeg ik ook. Je wordt om de vier weken opgevolgd en gecoacht. Ze beluisteren je gesprekken en evalueren die. Je krijgt vervolgens concrete tips en tricks om jezelf te verbeteren. Ik vind dat wel positief.” 

Complimentjes van de klanten

“Het contact met de klanten geeft mij energie, ik ben dan ook redelijk sociaal ingesteld. Het is wel leuk als een klant je zegt dat je hem of haar goed geholpen hebt. Dat geeft veel voldoening. Ze kunnen ook na het gesprek een evaluatie geven.”

Open communicatie

“Er is geen afstand tussen leidinggevenden en de klantadviseurs. Iedereen praat met iedereen, er is een goede sfeer. De mix van jongere en meer ervaren collega’s vind ik interessant. Ook positief: als er iets is, zeggen ze het ook meteen. De communicatie verloopt heel open. Je weet daardoor wat je aan elkaar hebt.” 

Flexibel werken

“Ik werk 4/5, dat gaat hier zonder problemen. Je kan ook thuis werken, maar dat is niet aan mij besteed. Ik kom liever naar kantoor, ik heb nood aan contact met de collega’s.”

Overweeg je ook een carrièreswitch?  

Bekijk hier alle vacatures

 


Bekijk alle nieuwsberichten