Spotlight op de Stroomlijners met 15+ jaar dienst

Spotlight op de Stroomlijners met 15+ jaar dienst

Onze jubilarissen beantwoorden telkens drie vragen naar keuze over hun parcours bij De Stroomlijn. Blij dat jullie al zolang in ons team zitten, Stroomlijners!

 


“Ik geef graag mijn kennis door aan anderen”

Isabelle Semal, vestiging Mechelen

Wat maakt dat je al zo lang werkt bij De Stroomlijn?
Ik doe deze job graag. Het is leuk om dagelijks met mensen in contact te zijn en hen ook effectief te kunnen helpen. Ook geef ik graag mijn kennis door aan anderen. Tot slot vind ik ook de jobzekerheid een groot pluspunt.

Hoe zou jij de bedrijfscultuur omschrijven?
De drijvende kracht in dit bedrijf zit wel enorm oké. De leidinggevenden zijn erg meegaand en hebben het hart op de juiste plaats. Ze zien ook wat de operatoren nodig hebben en bieden altijd de correcte ondersteuning aan.

Welke tip zou jij meegeven aan een nieuwe Stroomlijner?
Blijf wie je bent en doe alles op je eigen tempo.

“Ik verveel me nooit bij De Stroomlijn”

Marleen Sercu, vestiging Mechelen

Op welke verwezenlijking bij De Stroomlijn ben je het meest trots?
Ik ben best trots op de organisatie van het jaarlijkse personeelsfeest en de vierjaarlijkse Sociale Verkiezingen. Daar kruipt heel wat werk in. Je moet er creatief voor zijn en goed kunnen samenwerken met allerlei verschillende mensen. Als alles dan goed gaat, kan ik achteraf echt tevreden en trots zijn op mijn werk. Gelukkig heb ik fijne collega’s die me hierbij goed helpen.

Wat maakt dat je al zo lang werkt bij De Stroomlijn?
Ik verveel me nooit bij De Stroomlijn. Ik vind het leuk om veel verschillende dingen te doen. Mensen helpen en manieren zoeken om de job van anderen aangenamer te maken, zijn zeker mijn drijfveren. De jonge en vriendschappelijke sfeer op de werkvloer zorgen er ook voor dat ik me echt thuis voel bij De Stroomlijn. Het is een beetje een tweede familie.

Hoe wordt succes in het bedrijf gewaardeerd?
Ik vind dat er zeer veel waardering komt voor wat ik doe. Mensen geven complimentjes en dat doet deugd. Vanuit het management worden er ook grote inspanningen gedaan om te tonen hoe gewaardeerd onze Stroomlijners zijn.

“Geen enkele dag verloopt zoals vooraf verwacht”

Kristiaan Vlemings, vestiging Mechelen

Wat was het moeilijkste moment tot nu toe bij De Stroomlijn?
De dag dat een collega “goedenavond, tot morgen” zei en diezelfde nacht onverwacht overleed... Op zo’n moment besef je dat queues, dolgedraaide klanten, planningsissues, zeurende TLs en OM’s slechts een detail zijn in het dagelijkse leven ...

Welke tip zou jij meegeven aan een nieuwe Stroomlijner?
Geef niet te snel op! Alles heeft tijd nodig. Rome is ook niet in één dag gebouwd. Durf vragen te stellen aan collega’s en TLs. Al doende leert men. Have faith, you’re gonna be fine!

Kun je meer vertellen over de dagelijkse verantwoordelijkheden van jouw functie?
Als planner/TIC sta je in voor het dagelijks opvolgen van de cijfers en de werkverdeling - en moet je ingrijpen waar en wanneer het nodig is. Je beslist ook over het toekennen van verlof en het plannen van meetings, trainingen en refreshes. Als tweede hoofdtaak is er natuurlijk het opmaken van de weekplanningen voor operatoren. Met een groep die steeds groter wordt, is dit vaak geen sinecure. Zeker omdat we zoveel mogelijk willen tegemoetkomen aan de wensen van de operatoren. Als TIC wéét je: geen enkele dag verloopt zoals vooraf verwacht. Dit maakt de job echter weer boeiend en houdt het uitdagend.

“Tip voor nieuwe Stroomlijners: blijf rustig”

Dieter Meeussen, vestiging Mechelen

Wat is het mooiste dat je tot nu toe hebt meegemaakt bij De Stroomlijn?
Een nieuwe klant van de sociale leverancier (toen nog met de klassieke budgetmeters) die in tranen inbelde, omdat ze “als een sociaal geval ging bekeken worden door haar buren”. Ik heb dan op de positieve punten gewezen tot ze mee was in het verhaal. Op het einde van het gesprek kon ik de glimlach in haar stem horen. Altijd leuk wanneer dat gebeurt.

Wat was het moeilijkste moment tot nu toe bij De Stroomlijn?
Een oude man van wie de vrouw juist overleden was, belde in. Eigenlijk was het niet voor ons, maar voor zijn leverancier. Toen ik mijn medeleven betuigde, brak zijn stem. Dat kon je zo horen. Heel moeilijk.

Welke tip zou jij meegeven aan een nieuwe Stroomlijner?
Blijf rustig en geduldig, en wees nieuwsgierig. Met mensen telefonisch omgaan kan je leren. Weet dat je hulp kan vragen aan de FW & TLTC. Zelfs voor iemand als ik die hier al zo lang zit, zijn ze nog altijd een extern geheugen. Bedankt trouwens dat jullie nog altijd langskomen in nood.

“Het geeft voldoening om de klanten te kunnen helpen”

Carine Festraets, vestiging Mechelen

Wat was het moeilijkste moment tot nu toe bij De Stroomlijn?
De wisseling van systemen en procedures. Als je wat ouder wordt, gaat dit soort zaken meestal minder vlot. Toch in mijn geval. De oude werkwijze blijft in je hoofd rondspoken.

Welke tip zou jij meegeven aan een nieuwe Stroomlijner?
Laat je niet te vlug afschrikken door de opleidingen. Het komt wel goed!

Wat maakt dat je al zo lang werkt bij De Stroomlijn?
Ik doe dit werk graag. Het geeft voldoening om de klanten te kunnen helpen. Je probeert zoveel mogelijk te doen zodat de klant een positieve ervaring heeft en liefst niet meer hoeft terug te bellen om een oplossing of juist antwoord te krijgen.

“Samen werken we aan een betere toekomst”

Barbara Van Herck, vestiging Mechelen

Wat is het mooiste dat je tot nu toe hebt meegemaakt bij De Stroomlijn?
De samenwerking tussen klantenbeheer, tl’s en operatoren om nieuwe procedures te bouwen. Het geeft een heel mooi gevoel dat iedereen meewerkt om de toekomst nog beter te maken.

Wat was het moeilijkste moment tot nu toe bij De Stroomlijn?
In moeilijkere tijden leuke mensen zien vertrekken.

Welke competenties moet een Stroomlijner hebben?
Klantgericht zijn, communicatief vaardig zijn, breed denken, continu leren en ontwikkelen, doorzetten.

“Hoe langer ik bij De Stroomlijn werk, hoe mooier de dagen worden”

Tanya Sohier, vestiging Ieper

Kun je meer vertellen over de dagelijkse verantwoordelijkheden van jouw functie?
Ik ben teamleader-coach binnen De Stroomlijn Ieper. Het is mijn taak operatoren bij te staan tijdens het uitvoeren van hun job. Dat houdt in: samen met hen toewerken naar een telefoongesprek met een strik errond, hun kennis bijschaven waar nodig, maar ook een luisterend oor aanbieden als ze daar nood aan hebben.

Hoe zou jij De Stroomlijn in 3 termen beschrijven?
Ruimte voor work-lifebalance, doorgroeimogelijkheden en appreciatie uiten voor de werknemers.

Wat is het mooiste dat je tot nu toe hebt meegemaakt bij De Stroomlijn?
Hoe langer ik bij De Stroomlijn werk, hoe mooier de dagen worden. Ik vind het moeilijk om er één moment uit te pikken. Een prachtig gebaar was mijn jubileumviering.

“De attentie die ik gekregen heb na 15 jaar dienst vond ik geweldig!”

Lesley Goeman, vestiging Ieper

Op welke verwezenlijking bij De Stroomlijn ben je het meest trots?
Ik ben heel blij en trots dat ik na jaren bellen nu deel kan uitmaken van het multichannelteam. Daarin staan we de klanten ook per mail of via social media te woord. Het maakt me ook gelukkig dat ik in de loop der jaren duurzame vriendschappen heb kunnen opbouwen. Het thuiswerken is voor mij ook iets waar ik heel blij mee ben.

Welke tip zou jij meegeven aan een nieuwe Stroomlijner?
Alle begin is moeilijk en wennen, maar blijf gewoon jezelf. Je kan maar één klant per keer verder helpen.

Hoe wordt succes in het bedrijf gewaardeerd?
We krijgen regelmatig een mailtje met een bedankje voor onze inzet, wat toch motiverend is. Ook de attentie die ik heb gekregen omdat ik me al 15 jaar inzet voor
De Stroomlijn vond ik geweldig! Af en toe krijgen we een traktatie of beloning en dat valt uiteraard in goede aarde.

“Een 9-to-5-job heeft me nooit aangesproken”

Anne-Sophie Bouslimi, vestiging Ieper

Welke competenties moet een Stroomlijner hebben?
Mooie eigenschappen van een Stroomlijner zijn naar mijn mening: people skills hebben en oplossingsgericht denken. Ook moet je communicatief zijn en de nodige leergierigheid en motivatie tonen om te groeien.

Wat was het moeilijkste moment tot nu toe bij De Stroomlijn?
Bij de opstart in 2006 heb ik een innige vriendschap opgebouwd. Als je topcollega beslist om een nieuwe weg in te gaan, na zoveel jaren samen liefde en leed te delen, dan voel je toch een leegte. Voor mij was dit één van de moeilijkste momenten, want een lach op het werk kan elk moeilijk moment doen vergeten. Gelukkig zijn er nog topcollega’s om samen plezier mee te maken.

Wat maakt dat je al zo lang werkt bij De Stroomlijn?
Bij De Stroomlijn heb ik altijd tijd te kort. Het is een gevarieerde job, door de vele veranderingen, nieuwe projecten en nieuwe uitdagingen. Het werk ligt er zeker niet stil, er is nooit een saai moment. Een 9-to-5-job heeft me nooit aangesproken, dus de planning bevalt me en de work-lifebalance is voor mij zeker een pluspunt. Team Ambi maakt naar het werk komen nog leuker dankzij de lekkere en mooie initiatieven. Ook is het zalig om naar het werk te kunnen fietsen.

“Rust en kalmte kunnen bewaren onder druk is een geweldige gave”

Dorian Willems, vestiging Gent

Op welke verwezenlijking bij De Stroomlijn ben je het meest trots?
De evolutie van een zeer rigide ‘userguide’ - waar je eigenlijk al goed de weg voor een procedure moest kennen - naar de open UAD en kennisbank zoals we ze nu hebben. Dat blijft een enorme vooruitgang. Je kan het vergelijken met het verschil tussen googelen en het opzoeken van een bibliotheekboek in een fichebak om het daarna op te sporen in kilometers boekenrekken. Het is een vooruitgang die nog steeds, beetje bij beetje, procedure per procedure, blijft voortduren. Al was het maar om een procedure ‘leesbaarder’ te maken voor de operatoren.

Welke competenties moet een Stroomlijner hebben?
Een goed humeur, een gezonde dosis positiviteit en wat leergierigheid zijn altijd een plus. Maar de basis bestaat mijns inziens toch uit het nodige geduld met en begrip voor de oproeper, inzicht in zijn/haar vraag en de flexibiliteit om met veranderende situaties om te gaan, zonder tilt te slaan. Rust en kalmte kunnen bewaren onder druk, is een geweldige gave.

Wat was het moeilijkste moment tot nu toe bij De Stroomlijn?
Een van mijn minder leuke momenten was 14 jaar geleden toen we plots afscheid moesten nemen van onze collega Halime. Voor de enkelingen die toen al aan de slag waren in Gent en de mensen van het management zal 12 juni 2009, nog in de vroege jaren van De Stroomlijn dus, wellicht een zeer moeilijke dag blijven. Ik hoop dat dat zo blijft en wil haar bij deze graag herinneren.


Bekijk alle nieuwsberichten