Klantenadviseur Gwendoline over haar opmerkelijke jobswitch

Klantenadviseur Gwendoline over haar opmerkelijke jobswitch

“Vroeger was ik poetshulp”

Gwendoline is nu bijna twee jaar aan de slag bij De Stroomlijn als klantenadviseur. Voordien was ze poetshulp. Ze vertelt wat haar motiveerde om deze toch wel opvallende jobswitch te maken. “Ik deed dit vooral in functie van mijn gezin. Qua uren kwam mijn werk als poetshulp namelijk mooi uit. In volle coronaperiode raakte ik echter mijn werk kwijt. Ik wou toen aan mezelf bewijzen dat ik iets kon doen waarbij ik mijn hoofd moet gebruiken. Ik vind het leuk dat je hier constant bijleert. Je hersenen staan nooit stil, iets wat ik uitdagend vind.”

Gwendoline had naar eigen zeggen wel wat zenuwen om bij De Stroomlijn te starten. Uiteindelijk bleek dat het nergens voor nodig was. “Mijn start bij De Stroomlijn was een hele positieve ervaring. Ik was aanvankelijk heel zenuwachtig omdat het zo’n grote verandering was, maar ik voelde me er direct op mijn gemak. Er hangt hier een hele familiaire sfeer. Bovendien word je niet zomaar voor de leeuwen geworpen. Je wordt goed begeleid en opgeleid. Eerst krijg je een makkelijke skill aangeleerd en stap voor stap leer je iets bij. Eens je één skill onder de knie hebt, komt er een volgende.”

De band met de collega’s is voor haar van cruciaal belang. “Ik vind het leuk om een team en een coach te hebben zodat je kan overleggen. We zijn een heel hecht team, we kunnen praten en lachen, maar ook wenen bij wijze van spreken. En we doen ook leuke dingen buiten het werk, zoals eens samen gaan eten.”


Bekijk alle nieuwsberichten