Interview met hr-manager Patrick Put

Interview met hr-manager Patrick Put

“Ik heb nog nooit een bedrijf gekend dat zoveel tijd besteedt aan coaching”

Patrick Put is al 13 jaar hr-manager bij De Stroomlijn. Hij vindt het belangrijk om niet in een ivoren toren te zitten, maar op de vloer aanwezig te zijn. “Ik wil voelen wat er leeft onder de collega-Stroomlijners.”

Hoe onthalen jullie nieuwe medewerkers bij De Stroomlijn?  

“Als je start bij De Stroomlijn krijg je op voorhand al een aantal documenten elektronisch doorgestuurd , zoals een onthaalbrochure, het arbeidsreglement, … De nieuwe klantenadviseurs beginnen in een kleine groep met een klassikale opleiding van minimum een week. Iedereen wordt in de eerste week ook even gebeld om te horen hoe alles verlopen is. Na drie maanden doen we dat nog eens.”

Wat zijn de mogelijkheden qua opleiding en coaching?

“Ik heb nog nooit een bedrijf gekend dat zoveel tijd besteedt aan coaching. Elke medewerker krijgt elke maand een coaching. Dit is een bespreking van een aantal klantengesprekken die je gevoerd hebt. De teamleader beluistert een aantal gesprekken en geeft hierop een score. Tijdens het gesprek wordt besproken hoe je bepaalde telefoontjes nog beter kan afhandelen. Je kan ook zelf een moeilijk gesprek opnemen en dat meenemen naar de maandelijkse coaching om advies te vragen. Tot slot is er ook mogelijkheid tot extra opleiding als je daar nood aan hebt.”Wat spreekt je in het bijzonder aan in De Stroomlijn?

Wat spreekt je in het bijzonder aan in De Stroomlijn?

“Het feit dat het een dienstverlenende organisatie is waar veel aandacht is voor onze medewerkers. Wij verkopen niets in tegenstelling tot vele andere contactcenters. Ook naar onze medewerkers toe is dienstverlening een prioriteit. Zij kunnen met alle HR-gerelateerde vragen bij ons terecht. Recent hebben we nog heel wat deeltijdse uurroosters ingevoerd om te zorgen voor een goede work-lifebalance. En het feit dat we een divers team hebben vind ik ook top. Er zijn enerzijds veel jonge mensen die pas afgestudeerd zijn, maar anderzijds is er onlangs ook iemand opgestart van 58.”

Hoe zou je een Stroomlijner omschrijven?

“Iemand die graag mensen helpt, empathisch en sociaal is ingesteld. Tevens moet je beschikken over een analytisch vermogen en een doorzetter zijn om de technische materie onder de knie te krijgen.”

Heb je zelf interesse in een job als klantenadviseur of ken je iemand die daar geschikt voor zou zijn?

Neem dan een kijkje tussen onze vacatures!


Bekijk alle nieuwsberichten