“Hebben jullie dat ook?”

“Hebben jullie dat ook?”

Ook al zeggen we elke morgen ‘hallo’ tegen elkaar, soms weten we -eerlijk is eerlijk- niet zo goed wat die andere Stroomlijners allemaal doen. Daarom brengen wij elke maand 2 collega’s samen. En op Wereldwaterdag is het natuurlijk aan iemand van Farys. Hey, Lara! Zij ploft in de zetel met Michael van Fluvius. Water en elektriciteit, dat gaat vonken geven.

Hoe ziet een normale dag eruit bij jullie?

Lara:  “Zodra ik hier toekom, zet ik alles open op mijn computer: mijn cevi-tool, mijn kennisbank, alles wat ik op een dag zou kunnen nodig hebben… En dan vlieg ik gewoon direct in de lijn. Calls aannemen en gaan!”

Michael: “Da’s grotendeels hetzelfde bij mij. Toekomen, alles openzetten en in de lijn vliegen. Tot het gedaan is eigenlijk.”

Als ik het goed begrijp, zitten jullie het meeste van jullie tijd in de lijn?

Michael: “Ja, toch wel. Al is ‘t sinds januari wel wat rustiger, moet ik zeggen. Maar daarvoor lag het tempo hoog: net klaar met een gesprek en de volgende staat al in de wacht.”

Lara: “Wij krijgen wel een halve dag per week voor administratief werk. ‘Fulfillment’ noemen wij dat. Hebben jullie dat ook?”

Michael: “Ah, neen, eigenlijk niet. Ik heb wel Fluvius-collega’s die mails en social media behandelen. Die wisselen af tussen meebellen en contactformulieren of sociale media beantwoorden. Maar ik zit wel altijd in de lijn.”

Waarover gaan de meeste van jullie calls?

Michael: “Zeker 30% gaat over werken en aansluitingen, dus mensen met aanpassingen aan hun gas- en elektriciteitsaansluiting. 20% gaat over soclev…”

Lara: “Over wat?”

Michael: “Dat zijn klanten die bij een commerciële leverancier niet meer aan een contract geraken en dan nemen wij dit als Fluvius over, zodat ze niet zonder gas of elektriciteit vallen. Dat zit bij ons dan onder het statuut van ‘sociale leverancier’, vandaar ‘soclev’.”

Lara: “Ah, duidelijk. Wij hebben ook een sociaal tarief. Ik heb daar vorige week een opleiding over gehad, dus ik weet er nu aaaaaalles van! (lacht).”

Michael, jij zat ondertussen op 50% van je werktijd…

Michael: “Ja, juist. Dan zou ik zeggen dat er 15% over premies gaat, 15% over defecten en dan nog 20% over technische info zoals zonnepanelen enzo. Ik heb wel nog niet alle skills. Jij wel?”

Lara: “Ja, sinds kort wel. Nu, ‘t grootste deel van mijn tijd gaat toch naar facturatie, zeker 30%. En dan verhuizen en alle contracten daarrond… zo’n 20% misschien? Defecten, ook nog eens 30% en dan heb ik nog 20% over… Da’s zowat varia.”

Michael: “Varia?”

Lara: “Ja, alle vragen die ik bij de rest niet kan indelen. Maar misschien doe ik daar nog 5% af en geef ik die aan meterstanden en B2B-vragen. En nog eens 10% rond Sociaal Tarief. Ik doe het op 110%, mag dat ook?”

Michael: “Alles op 110% of niet, he!”

Absoluut. Bedankt voor de fijne babbel, allebei!

Michael: “Merci, dan ga ik nu effe eten.”

Lara: “Allez, smakelijk… en tot op het personeelsfeest!”

Michael: “Zeker, dan geven we ons ook 110%.”


Bekijk alle nieuwsberichten